La Fundació Antigues Caixes Catalanes renova el logo i la seva imatge

Brigita - Premi de Pintura
  • Després de set anys des de la seva constitució, l’entitat renova logo i llenguatge visual per identificar-se a l’actual promoció del talent i de la creació que porta a terme a través de premis i accions culturals, socials, educatives i mediambientals

 

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC) es va instituir l’any 2013 per continuar amb l’obra social i cultural que les antigues caixes d’estalvi de Sabadell, Manlleu i Terrassa realitzaven arreu de Catalunya. Després de set anys realitzant activitat cultural, educativa i ara mediambiental, i focalitzar-se en diversos Premis adreçats a professionals de Catalunya, ha decidit renovar la seva imatge.

Actualment, la Fundació Antigues Caixes Catalanes té com a finalitat promocionar el talent i la creació de projectes culturals, a través de diversos premis i accions educatives, fomentar la cultura i el respecte pel medi ambient. 

En aquest sentit, convoca 8 premis culturals per a professionals en diverses disciplines artístiques com la literatura catalana, el teatre, el dibuix i la pintura, la música, el cinema de muntanya i l’associacionisme cultural, i recentment, ha posat en marxa amb BBVA un nou premi d’innovació en sostenibilitat mediambiental per a pimes.

Tota l’activitat que realitza la FACC compta amb el suport i implicació de BBVA, que dóna nom als diversos premis, i amb qui manté un acord de col·laboració anual.

 

La nova imatge, creativat i projecció de talent com a signes identitaris

La nova imatge es composa en un primer nivell pel símbol. El nou símbol de la Fundació, que substitueix la tradicional guardiola, vol representar un concepte relacionat amb el progrés i l’enriquiment cultural de les persones i del territori, i distanciar-se del concepte d’estalvi del que provenien les antigues caixes. No obstant, la gràfica prové, des d’una òptica diferent, de la ranura de la guardiola per no oblidar els seus orígens. La forma gràfica del símbol representa el moviment, l’acció i transmet dinamisme i progrés.

Per la seva banda, s’ha creat una unió harmònica entre el símbol i el logotip (Fundació Antigues Caixes Catalanes) que representa la marca, i que ha conservat el color històric de l’entitat i el nom, però que li ofereix moltes més possibilitats d’adaptació. 

“El símbol és l’element que integra els valors de la marca. Volem estar al costat dels professionals, incentivar-los perquè continuïn creant i estenent la cultura arreu del territori. Com a Fundació, però, també hem de ser capaços de generar oportunitats, atendre les noves necessitats de cada moment, com van fer les obres socials de les antigues caixes,  i promoure el progrés humà, educatiu i cultural de les persones” explica Belén Latorre, directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes.

“Esperem que amb aquest canvi, puguem comunicar millor el que fem, i els públics amb qui interactuem ens identifiquin amb una fundació dinàmica, compromesa i propera””.

El projecte de posicionament de la nova identitat visual de marca ha estat desenvolupat pel dissenyador Francesc Ribot, de MenageDesign.