Entrevistem a l’Associació Cultural La Sardina, guanyadors del 1r Premi CoronaCultura

L’Associació Cultural La Sardina va néixer al març de 2020, en ple confinament, amb l’objectiu de posar en valor la música i els seus professionals  i vetllar per promoure la interacció entre artistes, actors de la indústria musical i el seu públic i crear formats de trobada en petit format.

El projecte, que ha estat guanyador del 1r Premi CoronaCultura, va consistir en la realització de videotrucades de pagament per un preu simbòlic de 5 euros en grups reduïts de 30 persones amb músics durant 45 minuts, amb l’objectiu de donar suport als artistes i que poguessin seguir actuant. Durant les videotrucades el públic podia interactuar amb els artistes i fer preguntes.

Entrevistem a Maria Domingo, membre de l’Associació.

 

1. Com va sorgir la idea de crear el projecte La Sardina Music?

Les primeres setmanes del confinament, al mes de març, tot es va aturar i el públic i els artistes ens vam bolcar a les xarxes socials com a canal cultural i d’entreteniment.

Els músics es van trobar amb cancel·lacions de gires i concerts però semblava que havien de connectar-se als directes de les xarxes socials. El que vam veure però, és que tant per a l’artista com per al públic es convertia en una comunicació freda i unidireccional i, tal com estàvem, teníem ganes de tot el contrari. Per altra banda ens estàvem acostumant a no pagar ni valorar la feina del músic i de l’equip que hi ha al darrere.

L’Anna, l’Arnau, el Julen i jo, la Maria, estàvem iniciant la temporada de treballar al festival de música on ens vam conèixer i de sobte, vam passar de trobar-nos a l’hora de dinar, a teletreballar des de casa fins a haver de deixar la feina per cancel·lació del festival.

Davant la situació, teníem ganes d’ajudar a la indústria musical, als artistes i als professionals dels segells i equip de management, encara que fos amb una aportació simbòlica.

Soc amant del drive i dels excels compartits! Hem estat treballant molt en equip. El contacte amb els segells i artistes, i les proves de so les fèiem entre tots, però sí que la resta teníem uns rols més marcats. El Julen i l’Anna portaven la logística i contacte amb el públic i la plataforma zoom, l’Arnau disseny, web i tresoreria, i jo la comunicació general, premsa i xarxes socials.

 

2. Va ser un procés fàcil? Per què vau constituir una Associació i calia posar la tecnologia a l’abast dels musics i del públic en general?

Vam estar unes dues setmanes amb els tràmits de la creació de l’associació cultural sense ànim de lucre perquè vam creure que era la idea que concordava amb els valors que compartíem i la millor opció pel projecte. Entre trucades, gestoria, burocràcia de la Generalitat i Hisenda ho vam acabar aconseguint. Ho teníem tot preparat però no podíem començar fins que no tinguéssim el NIF, que no arribava i se’ns va fer etern.

Finalment el dilluns 11 de maig a les 9 del matí vaig rebre un SMS amb el NIF. Aquell dia vam anunciar-ho per xarxes, el dimecres ho vam comunicar a premsa i el dijous 14 de maig ja vam tenir la primera llauna (videotrucada) amb Ferran Palau on es van exhaurir les entrades. Va ser molt ràpid i teníem moltes ganes!

 

3. Què ha suposat rebre el primer premi dels Premis CoronaCultura?

Continuareu impulsant aquest projecte? Teniu previst portar a terme d’altres que posin en valor la tasca dels professionals i la relació amb el públic?

Aquest premi ha estat molt fort! Ens ha donat confiança i ens ha ajudat a creure’ns que els projectes culturals transformadors que somiem són possibles; valor, en veure que els professionals del sector de la cultura que admirem et valoren;  reconeixement, que et felicitin i que et premien per  projectes que has treballat durant mesos per amor a l’art; i sobretot ens ha donat molta motivació.

Tenim moltes ganes de seguir amb La Sardina, que esperem que sigui de forma presencial, amb la mateixa idea, però diferent. Apostem pel petit format, donar valor als artistes i professionals, interactuar i jugar. Aquest és el joc de La Sardina.