- La inauguració de l’exposició serà el dimecres 29 d’abril a les 18h a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona i es podrà visitar fins el 6 de juny.
- Tota pedra és una muntanya en potènciaés una exposició que connecta el públic a un ecosistema profund de l’oceà i que reflexiona sobre com l’impacte de l’activitat humana posa en perill aquest fràgil hàbitat. El projecte va guanyar la segona edició de la Biennal d’Arts Visuals Ricard Camí (2024).
- La Biennal d’Arts Visuals Ricard Camí està coorganitzada per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, la Fundació Lluís Coromina Isern i bonart cultural
El projecte Tota pedra és una muntanya en potència d’Anna Pascó Boltà va guanyar la segona edició de la Biennal d’Arts Visuals Ricard Camí per tenir una mirada avançada i compromesa amb les problemàtiques mediambientals, tot fent ús de la capacitat transformadora de l’art.
Tota pedra és una muntanya en potència és una exposició que combina elements visuals, sonors i materials interactius per a representar tant la diversitat del fons marí com les interconnexions invisibles entre tecnologia i naturalesa.
El dimecres 29 d’abril a les 18h a l’Espai Isern Dalmau l’Anna Pascó farà una presentació de la seva obra, que es podrà visitar fins el 6 de juny.
En paral·lel a aquesta exposició, el dimecres 3 de juny a les 19h al mateix Espai Isern Dalmau s’organitzarà el col·loqui “Tocant fons: imaginar en profunditat” entre l’artista, el geòleg David Casas (Institut de Ciències del Mar) i l’antropòleg Alejandro Limpo (University of Southampton).
La Biennal d’Arts Visuals Ricard Camí està coorganitzada per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, la Fundació Lluís Coromina Isern i bonart cultural i té com a objectiu estimular la creació artística vers projectes amb valors socials, i a la vegada contribuir a la promoció i a la projecció dels artistes visuals.
Tota pedra és una muntanya en potència s’exposarà a l’Espai Isern Dalmau de la Fundació Lluís Coromina
L’exposició Tota pedra és una muntanya en potència explora les interconnexions entre la biodiversitat, la tecnologia i el medi ambient marí a través de l’art. La seva recerca parteix de la premissa que la vida s’origina i es sosté a través de relacions simbiòtiques entre espècies i amb el seu entorn, un concepte que transcendeix la biologia per a incloure aspectes tecnològics i culturals. Aquest enfocament es materialitza en una instal·lació que connecta el públic amb els ecosistemes profunds de l’oceà, tot reflexionant sobre com l’activitat humana, com la mineria marina i el canvi climàtic, posa en perill aquests hàbitats fràgils i poc coneguts.
Inspirada pel pensament de Roger Caillois i pel concepte de mimesi, l’artista explora com els organismes, inclosos els humans, busquen dissoldre’s amb el món a través del llenguatge, el moviment i la forma, una idea que es transforma en un crit a la interdependència entre els éssers vius.
Tota pedra és una muntanya en potència també aborda l’arqueologia dels mitjans tecnològics, mostrant com aquests, lluny de ser immaterials, estan profundament arrelats en elements naturals, deixant empremtes que afecten la sostenibilitat del planeta.
A través d’una experiència artística participativa, el projecte convida el públic a reflexionar sobre la relació entre la vida terrestre i les profunditats marines, promovent una nova percepció sobre l’impacte de la producció i el consum, i destacant la importància de pràctiques responsables per a la conservació de la biodiversitat. Amb una mirada avançada sobre les problemàtiques mediambientals, l’obra promou la corresponsabilitat global i la cura integral de la natura.
Xerrada/col·loqui “Tocant fons: imaginar en profunditat”
En paral·lel a aquesta exposició, el dimecres 3 de juny a les 19h al mateix Espai Isern Dalmau s’organitzarà el col·loqui “Tocant fons: imaginar en profunditat” entre l’artista, el geòleg David Casas (Institut de Ciències del Mar) i l’antropòleg Alejandro Limpo (University of Southampton).
A milers de metres sota la superfície oceànica s’estén un territori que no pertany a cap estat i que gairebé ningú pot experimentar directament. Tot i això, el coneixem a través d’imatges, relats i discursos que li donen forma. En aquesta conversa, l’artista, el geòleg marí David Casas i l’antropòleg Alejandro Limpo posen en comú perspectives diverses per qüestionar com s’ha construït aquest imaginari del fons marí.
Anna Pascó Boltà, una talent jove amb una llarga trajectòria artística
Anna Pasco (Barcelona, 1990) explora com es construeixen i sostenen la vida i l’existència mitjançant una recerca que entrellaça art, ciència i tecnologia des d’una perspectiva ecològica i relacional. La seva pràctica transdisciplinar qüestiona els sistemes de coexistència i proposa formes més íntimes i cocreatives de relació amb altres espècies i l’entorn. A través d’un enfocament que combina teoria de l’art, cultura popular, gastronomia, performance i col·laboració científica, Pasco posa en tensió les dicotomies del pensament occidental i visibilitza les relacions simbiòtiques que sostenen la nostra vida quotidiana.
Ha mostrat la seva obra tant en contextos artístics com científics, participant en el congrés.
Envisioning Natural Histories del Museo de Historia Natural de Viena (Austria, 2025), LMU Global Health Day (Alemanya, 2025), el Congrés Alemany d’Infeccions i Microbiologia (2024), el Congrés de Electromicrobiología (Dinamarca, 2023) o el X-Festival (Bèlgica, 2023) i en el congrés Envisioning Natural Historiïs en el Museu d’Història Natural de Viena (2025).
La seva trajectòria es caracteritza per una intensa col·laboració amb institucions científiques a Alemanya, Dinamarca, Bèlgica i Espanya.
Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i per la Akademie der Bildenden Künste München amb matrícula d’honor, la seva obra ha estat exposada en espais com Galeria Herold (2025), Starnberg Museum (2025), Haus der Kunst (2024), Biennal Off Caire (2023), Festival Speculum Artium (Eslovènia, 2022), Sant Andreu Contemporani (2022), ISEA (2022), La Capella (2022), Kunsthalle Kempten (2021), entre altres.
Forma part de col·leccions com les del Stadtmuseum München, Staff Foundation i Curt Wills Foundation, i ha publicat Stickers amb Bom Dia Books (2022), entre altres. Actualment forma part del programa SAC-FiC de la Fabra i Coats – Fàbrica de Creació de Barcelona. Ha estat artista en residència en L’Automàtica (Barcelona, 2025), Entorn en crear i el creat (Xile, 2024), Fabrikken (Copenhaguen, 2024), Nord Pol Expedition of Arctic Circle Program (2024), ArtWaves/UN Ocean Decade (Alemanya, 2024), La Miri (Orléans, 2023), ÉCART/Homesession (el Canadà, 2023), Malt AiR (Dinamarca, 2022), Almresidency (Alemanya, 2022), DAAD Postgraduate Residence (Viena, 2020) i Junge Kunst der Alten Hansestadt Lemgo (Alemanya, 2019).
La seva recerca es nodreix també de la seva experiència com a docent en la Facultat de Belles Arts de l’Universitat de Barcelona i el Departament de Belles Arts de la Facultat d’Arquitectura de la Technische Universität München i en diversos centres culturals.
El seu treball ha estat reconegut amb beques i premis com el 1r Premi en la 2a Biennal d’Arts Visuals Ricard Camí (2024), Barcelona CREA Homession (2025), Danish Art Foundation (2025), Verbindungslinien del Ministeri de Cultura de Baviera (2025), Fundació Alexander Tutsek (2024), New Mitjana München (2023), Stiftung Kunstfonds (2022), Barcelona Producció (2021), Junge Kunst Neue Wege (2021), Kunstpreis 15HOCH2 (2020), Windmann Kunstpreis (2016) i Ambartgent (2015).
Sobre la Fundació Antigues Caixes Catalanes
La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC) és la continuadora de les obres socials de les antigues Caixes de Manlleu, Sabadell i Terrassa a Catalunya.
Actualment impulsa 10 premis culturals, educatius i mediambientals per fomentar el talent dels creadors i difondre les seves obres arreu de Catalunya, en temàtiques tan diverses com la literatura, el dibuix, la música, el teatre, les arts visuals, el cinema de muntanya, l’associacionisme cultural i el medi ambient.
Sobre la Fundació Lluís Coromina Isern
La Fundació LLuís Coromina Isern, constituïda per l’empresari Lluís Coromina Isern l’any 2007, desenvolupa activitats en l’àmbit de les arts, de l’atenció a les persones, de la preservació de la natura i els animals i de l’entorn paisatgístic. La Fundació té cinc seus: l’Espai Eat Art, El Puntal – laboratori de les arts i Garage a Banyoles; l’Espai La Perpinyana a Porqueres i l’Espai Isern Dalmau, a Barcelona.
Més informació a:
Convoca i coorganitza:
![]()
Col·laboren:
![]()